Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

En rask promenad

Av Johanna Nordin - 19 april 2011 21:19

Det var väl så det var tänkt iallafall. Ibland blir ju inte saker som bekant alltid som i tanken. Jag hade lovat både Maisan och Maja en varsin sväng idag. Men då jag glömde köpa några viktiga saker i stan och fick åka in en vända till så krymte tiden ihop. Men jag hade lovat igår också, ett brutet löfte som det blev. Lovat är ju lovat. Tror väl egentligen inte hästarna förstår exakt vad ett löfte är, men i mitt samvete känns det inget bra att ge tomma löften och förhoppningar.

Efter en försenad middag bestående av kyckling under västerbottenosttäcke och blandad mix av grönsaker så drog jag på mig mina träningsbrallor och sprillans nya springdojjorna. Tog med mig båda hästarna iförda grimmor och gav mig ut på min raska vårkvällspromenad. Vårfåglarna hade hunnit gå och lägga sig för kvällen. Maja var superlycklig och låg på som en fläktrem medan Maisan surade som en för tungt lastad släpvagn. Jag hamnade givetvis i mitten i en konstig armställning. Det här med promenader eller gå som handhäst är inte Maisans grej alls. Hon blir seg och sur. Jag som tycker det är ett perfekt sätt att ta ut henne på motion utan belastning. Hon tycker det är helt meningslöst.

Sprang/joggade vissa sträckor både för motionen skull för oss alla tre och omväxling. Först i travtempo tyckte Maisan det var något så när ok. Men för att få henne att välja trav måste tempot upp bra högt. Pust och stön! Inser att jag inte har några träningsbrallor utan fleecefoder. Blev lite väl varmt i vårvärmen runt +10 C. Hade dessutom lyckats klämma på mig t-shirt, träningströja (skidtröja) och en tunn jacka. Hej och hå!

Hur som haver kom vi hem tillslut från vår runda på ca 5 km. Först när vi kom in på gårdsplanen ökade Maisan tempot i skritten och klev upp bredvid mig med raska kliv. Skithäst!  Tur jag älskar henne ändå!


Idag i stan köpte jag föresten lite fler fröer. Bl.a gurkfrön. Bara det att för att odla gurka krävs det växthus   . Så nu måste jag se om jag kan fixa till nått provisoriskt med nån plast som jag inte har. Det kanske är lika bra och leta efter nån billig fuskvariant på nån billighets-kedja. Köpte ett på Rusta i Östersund för några år sedan, fungerade utmärkt. Det var inte stort men helt klart funktionellt. Tids nog gick det sönder, eller också åkte det iväg i flytten. Minns inte...

Vi hörs! 

 
 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

20 april 2011 15:18

Nu fick jag riktiga flashbacks till hunddagistiden! Det var ju allt som oftast någon framåtsträvare och någon stoppkloss! Fast hästar väger ju liiite mer förstås! ;)
Kram

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

20 april 2011 15:53

Säger bara tax-Oscar :) Sötast på hela dagis! Och han vägde betydligt mindre än Maisan oxå...
Kram

 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

20 april 2011 18:55

Jamen gud! Just ja... *hahaha* ja han var för skön, men jisses vilket tempo! Eller ska man säga "icke-tempo"... Å så hade man Welma och Rånda som låg i åt andra hållet, phu! :)

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

20 april 2011 19:14

Ja dem ja :D! Jösses Welma var klart värst, tom Amy blir slagen med hästlängder även när hon är på topp! Vilka härliga minnen du :)
Ses på söndag! Självklart firar vi henne här då :) Liten börjar bli stor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards