Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Bonde-Johanna

Av Johanna Nordin - 20 april 2011 19:19

Ja det är väl kanske igen av mina bloggläsare som missa att jag är en utav de 8 tv-bönderna i årets upplaga av Bonde söker Fru som går på tv4. Första avsnitter är redan inspelat och är på bearbetning och klippning. Nått som inte jag får vara med och "peta" i. Jag är otroligt nyfiken själv! Har bara sett en kort snutt bara för att se mig själv. Vad annorlunda man ser ut mot för i spegeln som vänder en i bilden! Plötsligt ser jag mig som alla andra gör! Vad det där jag? Foton är ju stilla och en helt annan sak    . Jag har ingen aning om jag kommer bli en av de fyra som sedan vid brevutdelningen får vara med i resterande program. Får veta det först då jag med.

Varför jag gör det här? Jo jag hittar inte den jag söker på vanligt vis. Men är övertygad att hon finns någonstans där ute i landet. Så om jag exponerar mig så kanske kärleken kommer till mig med.... Det kan väl få vara min tur nu och träffa nån som älskar mig med? Jag ska inte gå in närmare på det. Med hänsyn till x och så vidare. Har raderat min blogg oxå av den anledningen. Bara för att jag väljer att kasta mig ut i medierna behöver jag inte dra med andra. Kändes lättare att radera än redigera: ta bort texter och inlägg och bilder. Bloggen blev så hattig då (testade det först)och osammanhängande på nått vis. Då kunde jag lika gärna mista allt. Nog om Bonde-Johanna nu   .

Fast föresten:

Mitt varmaste tack till min familj och mina underbara vänner (Gun-Britt, Ida, Ulla, Anna, Kicki, Tessan, Stina och Helena) för ert stöd, uppmuntran och för att ni behöll det hemligt in i det sista! Älskar er!


Jo det blev rätt färg igen   .


Idag var Foxa in till veterinären. Hon har plötsligt fått öroninflammation i vänsterörat. Lilla pluttan! Örat hänger på halv flagg och som den schäfer hon är har hon JÄTTEont. Hade det varit nån av springrarna hade de knappt brytt sig. Men schäfrar är självömkande typer. Högljudda och extremt känsliga. Låter som hon dör bara när jag håller i henne för att komma åt med örondropparna, då är jag flera dm från örat! Ja jösses....

Hann in på Rusta och konstatera att de har ett växthus, men den minsta varianten kostade 3000:-!! Var mer än vad jag ville satsa på för ett par gurkor... Undrar hur många gurkor jag kan köpa i butiken för att komma upp i den summan? Får se om jag ids klura ut nått provisoriskt (fult) hemmabygge. Känns ju inte heller kul att fula ner altan med nått klåparbygge. Det blir nog helt enkelt inga gurkor eller också får de växa i blomlåda utmed husväggen och det som kommer det kommer. Har jag tur blir det en liten liten picklesgurka iallafall   .


Vi hörs! 


 
 
Pia

Pia

20 april 2011 20:02

Kul att du ska vara med nu måste jag titta på tv minst en kväll i veckan och håller verkligen tummarna för att du ska hitta din drömkärlek! ♥
Du behöver inte köpa växthus för att odla gurka. Det går att göra det på friland utan plast eller fiberduk oxå...vi har lyckats och vårt land ligger inte i lä eller nåt sånt.
Lycka till med både gurka och bonde söker fru liv! Kram

http://lillablidkulla.webs.com

Johanna Nordin

20 april 2011 20:06

Tack :) Känns helt fantastiskt med allt stöd och all uppmuntran jag får! Jätteroligt!

Okay, jag ska alltså inte strirra mig blind på vad det står på fröpåsen ;) Skönt då kan jag odla på då och hoppas mina fingrar är något sånär gröna också.

Kramen

 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

20 april 2011 20:40

Du är modig, modig, modig som vågar ställa upp och exponera dig! Och lite härligt halvgalen! ;) Tackar för förtroendet och önskar dig all lycka till!!!
Det är klart att Foxa har jätteont och ömkar sig! Hon har ju mycket ondare än springrarna! Deras öron hänger ju redan... *skakar på huvudet åt matte Johannas oförstånd* ;)
Kanske du kan driva upp gurkorna i ett söderfönster och sedan plantera ut dem?

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

20 april 2011 20:52

*ASG* ATT jag inte tänkte på det! Hur dum får man som matte bli?! Stackars stackars liten Foxa, hon genomgår nu en förvandling (dvs förädling) till spretter (korsn setter/springer) :D

Anna, jag är så lycklig att vi blev vänner då för en massa år sedan!!!

 
Ingen bild

Anna-Greta

20 april 2011 20:43

Lycka till, håller tummarna för att du blir en av dem vi får följa i tv.Spännande löpsedlar framöver om Bonde-Johanna.

Johanna Nordin

20 april 2011 20:48

Tack! Haha ja det får jag på köpet :) Blir märkligt att se sig själv på Hänt Extra. Får hädan efter endast handla iförd solbrillor alt kluklux-klan "mössa". Verkar väl inte ett dugg suspekt va ;)?

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

21 april 2011 07:12

Hallo där!
Du är modig och kul du! Ska bli kul att följa dig på tv. Brukar aldrig kolla på såna program men ska du bli med så lovar jag att titta. Ha det bra och sköt om dig // Lena

http://www.lenashundsida.cybersite.se

Johanna Nordin

21 april 2011 10:28

Hihi modig eller dumdristig ;) Nej det ska bli kul men det pirrar gött i maggropen :)

Mmm ni blir "några" som tittar...

Sköt om dig du med! Vi ses kanske när jag kommer upp, är svårt att komma iväg. Sjuka djur, bäbisar, fel i tiden i övrigt...alltid nått som sätter käppar i hjulen. Men jag kommer! Saknar den friska Åredalsluften!

Kram

 
Karin Norrby

Karin Norrby

21 april 2011 09:35

Du är för härlig! Jag är dock övertygad om att du finner den rätta oavsett om det är i Bondeprogrammet eller inte, men helt klart är det en bra grej det är ju jättemånga som tittar också :-)

Kram

http://www.spaniel.se

Johanna Nordin

21 april 2011 10:24

Tack Karin :)!

Ja vad gör man inte för att finna kärleken? Jag hinner väl hamna på hemmet innan hon dyker upp somen snärtig ung vårdare och jag sitter där inkontinent med för stora löständer och bara ler ;D Näää usch det hoppas jag verkligen inte! Usch vad trist!!!
Vi kan väl höras i/efter påsk och boka in en dag som blir av att vi ses :)
Kram

 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

21 april 2011 21:29

Tack! :) Jag är lika lycklig jag!! :D

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

21 april 2011 21:47

:)

 
Helena

Helena

22 april 2011 10:01

Tycker så grymt mycke om dig min älskade vän!
Stor stor kram från mig

http://www.lafurs.se

Johanna Nordin

22 april 2011 10:11

Och jag tycker så grymt mycket om dig min älskade vän!!! Vilken TUR att just DU köpte ponny från mig förra sommaren :)
Bamsekramen

 
Ingen bild

Ida

22 april 2011 11:00

KRAAM!!

Johanna Nordin

22 april 2011 13:34

KRAAAAAM TILLBAKA!!!!

 
Ingen bild

Elisabeth

22 april 2011 13:25

Hej Anton såg dig i tidningen härom dagen, Han skrattade och sa henne känner jag..

Lycka till /Duved

Johanna Nordin

22 april 2011 13:30

Nä vad kul?! Så han kände igen mig? Fränt!

Tack snälla, hoppas det leder till nått gott oxå :)

 
anna

anna

22 april 2011 18:40

Inför varje säsong av "Bonde söker fru" har jag väntat på att det ska dyka upp en tjej som söker en tjej. Och nu har det äntligen hänt. Härligt! :)
Ska följa det med spänning. All lycka till dig!

http://afternoontea.bloggspace.se

Johanna Nordin

22 april 2011 18:45

Vad roligt och tack snälla :)! Känner mig helt överväldigad av all positiv respons, hade jag inte heller tänk på. Låter som jag inte tänkt alls *skratt* men så är det verkligen inte. Men det är så mycket som snurrat och bearbetats i mitt huvud att vissa tankar har liksom blivit flyttade åt sidan för andra. Blir jag utvald? Tänk om det läcker ut? Tänk om jag inte får ngr brev!? osv osv
Nu ska jag kika in på din blogg! :)

 
Ingen bild

Mi

22 november 2011 03:35

hej skickar en kram i höstmörkret :)

Johanna Nordin

22 november 2011 09:20

Tack!

Skickar en tillbaka

 
Gudrun

Gudrun

1 december 2011 16:25

Hej!
Ang. den kommentar som du fick om att du valt fel tjej. Det förvånade mig inte att du valde den person du valde. Hoppas att ni blir lyckliga tillsammans.

http://bjorkudden.blogspot.com

Johanna Nordin

4 december 2011 21:30

Tack snälla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards