Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Kan kylan ge sig snart!

Av Johanna Nordin - 21 februari 2011 21:15

Jag ska inte gnälla sönder hela bloggen men nu är jag less! PÅ riktigt! Verkar ju helt onödigt att flytta ifrån norrland om det ska va såna här vintrar ändå (fast det kanske inte var därför jag flyttade förstås...). När jag bodde där uppe var det helt ok med kyla och vinter in i april. Snön får gärna ligga kvar, det är vackert och rent men denna kyla - nejtack!


Jennifer och Freja var här och red på kvällen och stackarna höll på att frysa ihjälp! Frejas händer var signalröda så hon fick gå in och försöka tina upp istället för att ta hand om hästen efteråt. Usch måste gjort jätteont i händerna   . De red Jazzo och Aldon runt kvareteret och sen runt i trädgården med galopp i lillbacken och slalom mellan buskar och träd. Om Jazzo fått betämma hade det gått full fart framåt hela tiden. Han var pigg och glad! Aldon var också glad men så snäll och försynt att han inte gör annat än det han blir tillsagd. Maja fick gå med som promenadhäst både ute på vägen och i trädgården och var så lycklig att få lämna hagen! Lovade henne en långpromenad imorgon ihop med nån lika pigg polare. Hm vem kan det vara då   ?


Åkte och hämtade Najade på eftermiddagen. Hennes propp var löst nu och hon kunde både äta och bajsa. Märks att det är andra som har hanterat henne nu och att hon varit med om mindre trevliga saker, hur kul kan det va att få slangar i näsan och armar i ändtarmen? Får jobba lite på tilliten igen att fångas i hagen. Väl inne är hon tryggare och mer social. Hon har det nog inte haft det så lätt lilla Najade    i livet. Släppte ut henne några timmar i hagen med kompisarna men tog in henne i stallet vid 20-tiden och klädde på henne ett fleecetäcke istället för vintertäcket hon fick på sig när hon kom hem. Det är hysteriskt varmt för en shettis el islänning på hästhotellet. Hon var alldeles fuktig av svett när jag hämtade henne. Inte undra på att Vaja fick hosta när hon stod där inne....  Hoppas hon inte fått nått smittsamt bara. Är lite skeptisk till att moffa ihop olika hästar på det där viset, men vad tusan har man för val? Tyckte Jazzo hostade lite idag också. Ska tempa dem ikväll. Ingen verkar dock sjuk/trött eller visar andra tecken på sjukdom.


Fick förfrågan om jag fortfaranade håller hundkurser idag och blev grymt sugen att ta tag i det igen! Har hittat, via min kompis Anna, en valpkurs med Foxa och ett föredrag ang Morris privata personliga distansområde jag vill gå på. Typiskt nog ligger det i Stockholm, bara typ 3 kvarter från min gamla gata i stan. Iofs så känner jag ju väl till området och så, men orkar jag pendla in bland köer för att kursa? Fast å andra sidan kan jag åka innan köerna och träffa nån kompis eller mamma eller bara gå en promenix i mina gamla strövområden. Då får ju de andra sitt också. Är som sagt SÅ sugen och det verkar så himla bra! Finns för och nackdelar med att ha bosatt sig på vischan, men jag skulle ju aldrig kuna ha mina tottosar och allt i en lägenhet i stan   . Nog för att jag har haft både valpkullar, 5 egna "vuxna" hundar, kaniner, undulater och smugglat hem ett flasklamm i min lägenhet   . Men hästar på balkongen, där går nog gränsen   för grannarnas tålamod.


Vi hörs!

 
 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

22 februari 2011 08:20

Jag älskar vintern och snön!!!
Men jag håller med ang. kylan, framför allt sen jag fått barn... Vad man än klär på henne så fryser hon efter en liten stund...
Ses gärna och fikar eller promenixar i stan om du ska gå kurs här! :)
Kramar

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

22 februari 2011 09:24

Mmm kylan känns lite överdriven. På tal om att frysa så frös inte alls "fjällbarnen" lika mycket som barnen här nere. Även jag vande mig och fryser inte om händer och fötter längre. Innan jag flyttade dit kunde jag inte träna hund i kallare klimat än +3 C för fingrarna slutade existera och fungera. Så allt är en vanesak, förutom antiskithästarna så är det egentligen helt ok!

Köerna är eg det enda som får mig att tappa lusten att gå kursen. Det börjar kl 18 och då ska jag stånka mig igenom infarterna runt Kista och sen Bergshamra och sen hitta en parkering :/ Åker jag dit för tidigt kommer ju lillmonstret va för trött sen på kursen... Dilemma!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards