Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Lat söndag

Av Johanna Nordin - 27 februari 2011 17:42

Vaknade redan halv sex imorse och gick ut och fodrade. Foxa var ju ändå vaken och full i morgonbus så medan hon lekte så matad jag djuren och fixade klart stallet. Man sover ju inte jättebra med en skaplig förkylning. Hela förmiddagen var jag otroligt rastlös och röstlös. Vad gör man när det inte går att varken prata i telefonen eller göra nått arbete/vettigt? Surfade runt på nätet men det finns ju inget kul att titta på   Har liksom lessnat på internet på nått sätt. Kollade efter Brolle bland travhästannonser för att se om han låg ute till salu bara för att få tiden att gå. Har tyvärr ingen kontakt med hans nya ägare. Känns jättetråkigt! H*n har heller inte ägarändrat på travhästförbundet så han går inte att spåra   . Han har bytt hem åtminstone en gång sedan jag sålt honom.

Har sovit mycket idag och fick ett abrupt uppvaknade när jag fick en meddelande och en fråga om det var min häst som hade rymt och stod i en trädgård 1 km bort! Kastade mig upp och ut men alla stod som söta lammungar i sina hagar. Puh!

Förkylningen tar ut sin rätt och efter grovjobbet igår då jag jobbade på i 5½ timma i sträck med feber och dunderförkylning. SEg som kola idag istället men det får väl vara så just nu. Kom nyss in från att iallafall ha mockat ur vindskyddet. Är jag piggare imorrn tar jag tar i en hage. Skönt att få bort en hel del innan det börjar tina och gegga ihop. Blir så in i helsike tungt då!


Har tränat lite med Foxa också. Övat på sitt och inkallningsingångar i flera omgångar . Har en liten Minnimal som gärna tar sig emellan och stolt visar hur en inkallningsingång ska se ut    Söthönan! Går ju inte bli arg på henne för att hon förstör. Tror jag har fått en schäfer med världens största öron, nej näst största. Annas Rasta hade de mest gigantiska paraboler jag sett! Ibland ställer sig Foxas öron upp och hon ser jätterolig ut   . Som att hon pejlar in världen.


Nu är det matdax och filmtajm. Som sagt, vad gör man? Vad gör vanlga människor en trist mulen söndag om de inte har 111 djur att sköta om och plocka efter????


Vi hörs!

 
 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

1 mars 2011 09:55

Så du minns Rastas öron än! Ja, de var verkligen enorma!! *skrattar* Skönt att Lekis är bra igen men vad jobbigt med alla sjukdomar och elände...
Hoppas ni kryar på er allihop!
Kramar

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

1 mars 2011 11:32

Anna, jag kommer aldrig glömma Rasta! :)Hon ingår i ett fint minne över en fin tid ihop med dig :)Anna och sekundärflocken vet du.
Ses snart! Vilka dagar blir det föresten? Fått nån semester beviljad än?

Massa kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards