Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Ännu mera väntan

Av Johanna Nordin - 11 maj 2011 11:10

Lill-Grisen, dvs Samanta, ser ut som hon är sprickfärdig! Stackars liten. De korta benen är ännu kortare tack vare magen som hänger som en påse under henne. Måste vara jobbigt i den här värmen! Hennes juver liknar nu två mjölkpaket så så länge kan hon knappst gå till. Blir kul med en kompis till Röding. Finns det nått gulligare än små djurungar som leker?

Nu längtar jag som en tok till det är dax för betessläpp. Var och hämtade hö igår kväll och det kändes så motigt och tråkigt. Annars brukar det bara vara en grej som sker på rutin utan någon större reflextion. Men nu känns det ungefär som sista dagarna före semestern eller innan man ska byta ett jobb, arbetsuppgifterna känns rätt meningslösa och man har tankarna på annat håll. Åtminstone funkar jag så. Men det regnar ju aldrig! Det är väl skam och klaga på det vackra vädret och värmen men det växer ju så långsamt i hagarna. Släpper jag för tidigt gnager de ner för fort och återväxten blir värdelös. Nattregn skulle vara perfekt!

Har köpt eksemtäcke till Blekis nu, både han och Maisan är "pyjamashästar". Eftersom det inte har regnat nått är det inga oknytt på kvälla och nätter än men de kommer väl. Så hittills har de klarar sig finfint utan. Maisan har en storlek större än Blekis så de kan inte ha varandras. Hoppas inte Brelle-Bus biter sönder Lekis täcke det första han gör! Då blir matte ledsen...


Ska in till veterinären med Amy. Inte just idag dock. Hon är trött och hängig, lite rund och tuffsig i pälsen. På symtomen känns det som underproduktion på sköldköteln. Ha haft det förr om åren på hundar och inte alls ovanligt. Medicinera med levaxin men sen är hon fit fot fight igen (kräver livslång medicinering). Jättejobbigt och se henne gå runt med trötta ögon och ligga raklång på marken. DEt är inte min Amy som brukar jaga flugor som besatt.


Igår mockade jag hage och höll på ute så jag trodde jag storknade i solgasset. Vaknade med huvudvärk imorse och måste komma ihåg och trycka i mig mer vätska. Jag är tyvärr ingen kepstjej. Skulle behöva var det, men man ser ju inte uppåt! Vad jag nu ska göra det för? Rädd för en örnattack kanske   Jag gillar inte luvor heller för då ser jag inte bakåt   . SEn blir det så svettigt på huvudet och då har jag tunnt hår...hur står de ut med tjockt hår?? Det kanske bara är en fixide från min sida.... Hur korkat är det inte att välja solsting före keps då? Hur korkat som helst   .


Vi hörs! 

 
 
Ingen bild

Anna L

11 maj 2011 16:20

Varför tog du bort förra inlägget?

Johanna Nordin

11 maj 2011 17:20

Hej Anna (och alla andra för den delen som undrar)

Jo jag tog bort inlägget eftersom det kanske kan missuppfattas, och att för läsaren kanske det kan tolkas att jag söker efter Miss Perfekt, vilket jag själv är långt ifrån ska ni veta!
Det är så himla lätt att det blir fel syfte och tolkning i texter mot för i tal och jag vill inte skrämma bort någon ev brevskrivare som tror att jag är krävande och bara letar fel hos andra. Så är det absolut inte!

Nej jag söker inte Miss Perfekt, då skulle jag få mindervärdskompex själv ;)Jag söker en glad och enkel tjej att finna kärleken med!

Vänliga hälsningar Johanna

 
anna

anna

11 maj 2011 16:55

Haha va jag skrattade åt mössproblemet. Rolig du är. :) Ungefär som jag som tycker att jag inte hör något när jag har solglasögon på. Oxå helt logiskt. ;)

http://afternoontea.bloggspace.se

Johanna Nordin

11 maj 2011 17:13

Haha ja det är ju så stört ologiskt och som uttrycket säger : är huvudet dumt får kroppen lida :)
Men jag gillar inte keps. Ser dessutom helt konstig ut i det (fast det är inte anl att inte ha det). Just det där att inte se åt ALLA håll, men som sagt varför måste man se uppåt ;)....
Föresten är jag ingen solbrillor-brud heller, känner mig instängd och världen ser så dyster ut :)
Lite knäppa till mans kanske :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards